بلوک clc

بلوک clc چیست؟ بلوک clc قیمت بلوک clc تهران فروش بلوک clc لیست قیمت بلوک clc خط تولید بلوک clc معایب بلوک clc

بلوک clc

بلوک clc چیست؟ بلوک clc قیمت بلوک clc تهران فروش بلوک clc لیست قیمت بلوک clc خط تولید بلوک clc معایب بلوک clc

بلوک clc چیست؟ بلوک clc قیمت بلوک clc تهران فروش بلوک clc لیست قیمت بلوک clc خط تولید بلوک clc معایب بلوک clc

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

بلوک CLC به عنوان یکی از مصالح جدید ساختمان سازی به جای آجر و بلوک‌های سیمانی مشابه در ساختمان به کار می‌رود.  بلوک CLC  دارای حالت اسفنجی است که مقاومت آن را بیشتر از آجر و حتی بتن آرمه می‌کند. بلوک CLC در برابر زلزله، آتش سوزی، گرما و سرما، سر و صدا و باد و طوفان مقاومت خوبی دارد و همه این‌ها به دلیل مواد به کار رفته در بلوک CLC و روش تولید آن است.

 

سبک بودن بلوک CLC 

بلوک CLC دارای چگالی پایین تری نسبت به آجر است. اگر یک تکه آجر را در دست خود گرفته باشید متوجه می‌شوید که چه قدر سبک و اسفنجی به نظر می‌رسد. بلوک CLC  از آجر نیز سبک تر است. چگالی  بلوک CLC  بین 650 تا 900 کیلوگرم در متر مکعب است. به طور واضح تر،  بلوک CLC  یک دهم تا یک دوازدهم همان حجم اجر وزن دارد. همین مسئله باعث می‌شود که وزن ساختمان نیز تا حدود یک دهم کاهش پیدا کند.

ایراد ساختمان‌های بتنی در این بود که وزن ساختمان بسیار بالا می‌رفت و در هنگام زلزله، فشار زیادی به پایه ساختمان وارد می‌آمد و همین مسئله باعث فرو ریختن و آوار شدن ساختمان در زمانی کمتر می‌شد. یکی از دلایلی که  بلوک CLC به جای بتن در ساختمان استفاده می‌شود نیز همین است. بلوک CLC    خاصیت های دیگری نیز دارد که به راحتی می‌تواند جایگزین دیگر مصالح مانند بلوک های سیمانی، سفال و... شود.

 

بلوک CLC جایگزین بلوک سیمانی و سفالی

در استان‌های شمالی کشور به دلیل بارندگی و رطوبت بالا، از بلوک‌های سیمانی و سفالی به طور وسیع استفاده می‌شود. بلوک‌های سفالی سقفی و بلوک‌های سیمانی دیواری نه تنها باعث کاهش رطوبت نمی‌شوند، بلکه فقط برای محافظت از رطوبت، از نمای سنگ در ساختمان‌های استفاده می‌شود. بلوک‌های سیمانی و سفالی نیاز دارند که به طور کامل عایق بندی شوند و اگر این عایق بندی، درست صورت نگیرد، مسلماً ایرادهای این نوع بلوک‌ها نمایان خواهد شد.

بلوک CLC این خاصیت را دارد که جلوی ورود رطوبت به ساختمان را بگیرد. جلوی ورود و خروج گرما و سر و صدا را نیز خواهد گرفت. ساختار متخلخل بلوک CLC باعث خواهد شد که ورود و خروج صدا به راحتی صورت نگیرد و به مانند یک پنجره دوجداره در دیوارها عمل می‌کند. برای آپارتمان‌های کوچک امروزی و همین طور ساختمان‌های تجاری و پاساژها که اندازه مغازه‌ها در آن بسیار کوچک است، استفاده از  بلوک CLC  باعث خواهد شد که آلودگی صوتی کمتری در بین واحد‌های تجاری و مسکونی رد و بدل شود.

خاصیت اصلی  بلوک CLC البته ضد اب بودن آن است. بلوک CLC یکی از اختراعات ساختمان سازی سوئد است. سوئد پرباران و سرد،  بلوک CLC ‌را جایگزین چوب در ساختمان سازی کرده است. درست مثل شهرهای شمالی که بلوک‌های سیمانی و سفالی را جایگزین چوب کرده است.

 بلوک CLC به دلیل خاصیت مویینگی در سطح خارجی خود، این قابلیت را دارد که از ورود نم و رطوبت به ساختمان جلوگیری کند. درست است که بلوک CLC نسبت به دیگر مصالح ساختمانی جذب آب پایین تری دارد اما میزان آب در سطح خارجی آن بیشتر دیده می‌شود. اما از آن جا که نم از آن عبور نمی‌کند، دیوارهای گچی داخل ساختمان آسیبی نخواهند دید. در حالی که در ساختمان‌های قدیمی، ورود آب از پنجره‌ها به داخل ساختمان اتفاق می‌افتاده است، در ساختمان‌های جدید این اتفاق کمتر خواهد افتاد. بلوک CLC به دلیل مقاومتی که دارد، در مقابل سیل نیز مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. در نتیجه ساختمان‌هایی که از بلوک CLC ساخته شده اند، در سیل‌ها و بلایای طبیعی مانند باد و طوفان شدید، مقاومت بهتری دارند و جلوی خسارات سنگین را خواهند گرفت.