بلوک clc

بلوک clc چیست؟ بلوک clc قیمت بلوک clc تهران فروش بلوک clc لیست قیمت بلوک clc خط تولید بلوک clc معایب بلوک clc

بلوک clc

بلوک clc چیست؟ بلوک clc قیمت بلوک clc تهران فروش بلوک clc لیست قیمت بلوک clc خط تولید بلوک clc معایب بلوک clc

بلوک clc چیست؟ بلوک clc قیمت بلوک clc تهران فروش بلوک clc لیست قیمت بلوک clc خط تولید بلوک clc معایب بلوک clc

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

بلوک CLC یا بلوک بتنی سبک سلولار، یکی از مصالح جدید و نوآورانه در ساختمان سازی است که مزیت‌های زیادی از نظر فنی و اجرایی ایجاد کرده است. مزیت‌هایی که بلوک CLC ‌برای ساختن یک ساختمان ایجاد کرده است، باعث شده که ساختمان‌های بزرگ زیادی در اکثر مناطق دنیا با ترکیبات مختلف بلوک CLC ساخته شوند.

 

عدم نیاز به مجوز عایق سازی با بلوک CLC

بلوک CLC ‌به تنهایی قابلیت عایق کردن تمام دیوارها را دارد و در هنگام استفاده از بلوک CLC ‌نیازی به استفاده از عایق دیگری نیست. در قوانین جدید ساختمان سازی نیز آورده شده است که بلوک CLC به تنهایی خاصیت عایق را دارد. اما بلوک CLC ‌عایق چیست؟

بلوک CLC ‌عایق گرما، آتش سوزی و آلودگی صوتی است. اگر به ساختمان‌های قدیمی ساز دقت کنید، متوجه خواهید شد که گرما را به راحتی از دست می‌دهند و به راحتی خنک نمی شوند. زیرا دیوارها به راحتی گرما و سرما را منتقل می‌کنند.

اما بلوک CLC به خاطر وجود ماده سیلیس در آن و حباب‌های هوای ایجاد شده در ساختار سلولی بلوک CLC  خود،‌هادی خوبی برای گرما و سرما نخواهد بود. در نتیجه در گرمای شدید تابستان، حکم یک عایق گرمایی را دارد و یک کولر آبی ساده نیز می‌تواند به راحتی آن را خنک کند.

بلوک CLC عایق صدا نیز هست. اگر ساختمانی از بلوک CLC ‌ساخته شده باشد، آلودگی صوتی همسایه‌ها کمتر اذیت می‌کند و باعث خواهد شد که همسایه‌های شلوغ و پر سرو صدا کمتر باعث اذیت دیگران شوند.

 

سرعت بالای ساختمان سازی 

بلوک CLC

ابعاد بلوک CLC ‌به گونه ای است که می‌توان به راحتی آنها را روی همدیگر چید. بزرگ بودن بلوک CLC نسبت به آجر این مزیت را نیز دارد که ملات کمتری استفاده شود. در مناطق سرد و پر باران بهتر است از چسب بلوک استفاده شود. زیرا لازم است که ملات قرار گرفته بین ردیف‌های بلوک CLC سریع تر خشک شوند.

بلوک CLC سبک است و برای حمل و نقل آن نیاز به کارگران قوی و ماهر نیست. بنابراین با استخدام چند کارگر ساده، به راحتی می‌توان یک ساختمان کوچک چهار طبقه را در عرض چند هفته، دیوار چینی کرد. برای ساختمان‌های بزرگ تر نیز سرعت ساختمان سازی به میزان بسیار بالایی افزایش خواهد یافت.

تراز کردن بلوک CLC بسیار ساده تر از آجر است. زیرا ردیف‌های کمتری وجود دارند که نیاز به تراز کردن و شاقول شدن داشته باشند و سرعت چیدن بلوک CLC روی همدیگر بیشتر است. کارگر‌ها نیز زحمت کمتری برای جابجا کردن و چیدن ردیف‌های بلوک CLC ‌خواهند کشید.

از ان جا که سرعت دیوارچینی افزایش پیدا کرده است، میزان دستمزدی که به کارگران روزمزد پرداخت می‌شود نیز بسیار کمتر خواهد بود. این کمتر شدن دستمزد باعث پایین آمدن هزینه‌های سنگین ساخت و ساز نیز خواهد شد.

 

افزایش سرعت بعد از دیوار چینی!

بلوک CLC ‌به راحتی بریده می‌شود، چکش می‌خورد و سوراخ می‌شود. دریل کردن بلوک CLC ‌بسیار ساده است. ساختار سبک و اسفنجی بلوک CLC  ‌به برقکار‌ها و لوله‌کش‌ها اجازه می‌دهد در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین زحمت، سیم کشی ساختمان را انجام دهند.

بعد از این که سیم کشی توکار نیز انجام شد و لوله‌های اب و گاز درون آن جا گرفتند، نوبت به گچکاری ساختمان می‌رسد. کافی است یک لایه دو الی سه میلی متری روی بلوک CLC قرار بگیرد تا دیوار کامل شود. این لایه گچ صرفاً برای زیبایی و رنگ ساختمان به کار می‌رود.

کابینت سازی و نصب پرده‌ها نیز ساده تر خواهد بود. زیرا به راحتی دریل می‌شود و کابینت‌ها روی آن محکم قرار می‌گیرند. برخلاف حالت اسفنجی بلوک CLC ، خواص بتن را حفظ کرده است و به راحتی شل نمی شود. کابینت‌ها و دیگر اجزای ساختمان به راحتی روی آن قرار می‌گیرند.