بلوک clc

بلوک clc چیست؟ بلوک clc قیمت بلوک clc تهران فروش بلوک clc لیست قیمت بلوک clc خط تولید بلوک clc معایب بلوک clc

بلوک clc

بلوک clc چیست؟ بلوک clc قیمت بلوک clc تهران فروش بلوک clc لیست قیمت بلوک clc خط تولید بلوک clc معایب بلوک clc

بلوک clc چیست؟ بلوک clc قیمت بلوک clc تهران فروش بلوک clc لیست قیمت بلوک clc خط تولید بلوک clc معایب بلوک clc

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

بلوک CLC چیست ؟

بلوک CLC  یکی از تکنولوژی‌های جدید در تولید مصالح ساختمانی است که مزیت‌های فراوانی دارد. بلوک CLC در افزایش بهره وری در فرایند احداث بنا، تاثیر به سزایی دارد. بلوک CLC حاصل تزریق فوم به بتن متشکل از ماسه ریزدانه و سیمان است. محصول نهایی بلوک CLC به صورت بلوک‌های سبک، به عنوان جایگزینی با مزیت‌های بالا برای جدا کننده‌های مرسوم است. عمدتاً از بلوک CLC در دیوارهای غیر حمال استفاد می‌کنند. 

 

روش تهیه بلوک CLC 

بلوک CLC از طریق تزریق فوم به داخل بتن تولید می‌شود. فوم تزریق شده به  داخل بتن، باعث حجیم شدن بتن از طریق ایجاد حباب‌های هوا می‌شود. به طوری که چگالی بلوک CLC به طور معمو 300 تا 900 کیلوگرم پایین می‌اید.

مخلوط تولید شده به همراه اب و هوا در یک مولد تولید شده است. عامل فوم سابز باید قادر باشد حباب‌های هوا با درجه پایداری و مقاومت بسیار بالا در حین فرایند عمل آوری در داخل بتن ایجاد کند.

بعد از گذشت شش تا هشت ساعت که بستگی به دما و رطوبت هوای دارد، بلوک CLC شکل می‌گیرد و می‌توان آن را از قالب جدا کرد تا به اندازه‌های دلخواه برش داد.

دغدغه اصلی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان این نوع محصول بحث عایق بودن بلوک CLC است. بلوک CLC در مقابل حرارت و سرما و همین طور صدا عایق مناسبی به حساب می‌اید.

 

تفاوت بلوک CLC با بلوک AAC

بتن‌های سبک متخلخل انواع مختلفی دارند. بلوک CLC نیز یکی از این دسته‌هاست. کارایی بلوک CLC نسبت به بلوک‌های دیگر، هیچ محدودیتی در مورد محیط استفاده ندارند. بلوک CLC را به راحتی در تمام اقلیم‌ها و آب و هواهای خشک و مرطوب می‌توان استفاده کرد.

دومین تفاوت بلوک CLC در ویژگی‌های ضدبیماری زایی است. بلوک CLC کمتر رطوبت محیط را به خود جذب می‌کنند. و در نتیجه روی بلوک CLC ، قارچ و باکتری و دیگر عوامل بیماری زا رشد نمی کنند. این مسئله مخصوصاً در مناطق شمالی کشور که همیشه شرجی است اهمیت زیادی دارد.

سومین تفاوت در ماهیت بلوک CLC است. ماهیت بلوک CLC از سیمان و فوم است و پس از گذراندن دوره بلوغ یک ماهه در کارگاه، دیگر هیچ رطوبتی به خود جذب نمی کنند. بلوک CLC  حتی اگر در محیط مرطوب قرار بگیرند، دیگر اجازه نفوذ رطوبت را به خود نمی دهند.

 

بلوک CLC عایق حرارت و آتش سوزی

مانند بیشتر بتن‌های سبک متخلخل، بلوک CLC نیز عایق حرارتی و گرما است. به علت خاصیت و ماهیت بلوک CLC ، تا جایی که بتواند گرما را انتقال نمی دهد. بلوک CLC در مکان‌های گرم، بین دو طرف دیوار تفاوت دمایی قابل توجهی دارد. بنابراین در تابستان، دیوارها گرم نمی شود و در زمستان، دیوارها سرد نمی شوند. بلوک CLC  انتقال حرارت بسیار پایینی با محیط بیرون دارد و در صورتی که لازم است کل محیط خانه را گرم کنید، بهتر است درهای اتاق‌ها را باز بگذارید.

بلوک CLC در مقابل آتش نیز مقاوم است. بلوک CLC آتش نمی گیرد و نمی سوزد. در صورت ایجاد حریق، بلوک CLC گرما را به دیگر اتاق‌ها منتقل نمی کند و در ضمن، خودش نیز طعمه حریق نمی شود و به آتش سوزی دامن نمی زند. در نتیجه تا رسیدن ماموران اتش نشانی، یک پاسبان خوب برای اموال خانه به حساب می‌اید.

 

بلوک CLC عایق صوتی

به خاطر وجود حباب‌های زیادی که در داخل بلوک CLC وجود دارد، صدا در داخل محیط بلوک CLC باقی می‌ماند. یکی از بهترین عایق‌های صوتی بلوک CLC ست.

برای ساختمان‌هایی که در کنار اتوبان قرار دارند و یا محیط‌های بیمارستانی و هتل‌ها، استفاده از بلوک CLC سبب کاهش شدید صدای بیرون ساختمان می‌شود. در نتیجه آرامش محیط بسیار بیشتر می‌شود و می‌توان به آسودگی در آن زندگی، کار، اقامت و یا استراحت کرد.