بلوک clc

بلوک clc چیست؟ بلوک clc قیمت بلوک clc تهران فروش بلوک clc لیست قیمت بلوک clc خط تولید بلوک clc معایب بلوک clc

بلوک clc

بلوک clc چیست؟ بلوک clc قیمت بلوک clc تهران فروش بلوک clc لیست قیمت بلوک clc خط تولید بلوک clc معایب بلوک clc

بلوک clc چیست؟ بلوک clc قیمت بلوک clc تهران فروش بلوک clc لیست قیمت بلوک clc خط تولید بلوک clc معایب بلوک clc

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

بلوک CLC یکی از انواع بتن‌های هوادار متخلخل سبک هستند که از ترکیب چند ماده ساده مانند سیمان، ماسه بادی و آب تولید می‌شود. خاصیت اصلی بلوکCLC در حباب‌های هوایی است که در داخل آن تولید می‌شود و باعث ایجاد مزیت عایق صوت و گرما بودن آن می‌شود.  بلوک CLC جزو جدیدترین مصالح ساختمانی و ابداعات این صنعت به حساب می‌آید که مدت زمان زیادی است در اروپا استفاده می‌شود.

 

مشخصات فنی بلوک CLC 

بلوک CLC  در ابعاد مختلفی تولید می‌شود. مهم ترین ابعاد تولیدی بلوک CLC  شامل 50×25×15 سانتی متر و 50×25×10 سانتی متر است که بنا به درخواست مشتری این ابعاد قابل تغییر نیز هستند. وزن مخصوص بلوک CLC  در حالت خشک بین 600 تا 650 کیلوگرم بر سانتی متر مکعب است. هر قطعه بلوک CLC  ‌به نتهایی قادر است فشاری بین 20 تا 25 کیلوگرم بر سانتی متر مربع تحمل می‌کند.

مواد اصلی که در ساخت بلوک CLC  به کار می‌روند شامل، سیمان، ماسه، پوکه معدنی، فوم پروتئینه، الیاف پلی پروپیلن و آب می‌شود که در طی یک فرآیند هوادار کردن، حباب‌های هوا نیز به آن اضافه می‌گردد.

ماسه و پوکه معدنی به کار رفته در بلوک CLC  شامل سیلیس می‌شود که پایه ساخت بلوک CLC و دیگر بتن‌های سبک هستند. سیلیس یک ماده غیر قابل اشتعال است که باعث می‌شود بلوک CLC  هرگز آتش نگیرد و در آتش سوزی‌ها به عنوان دیوار آتش عمل کند. به علاوه حباب‌های هوای داخل بلوک CLC باعث خواهند شد که بلوک CLC به عنوان عایق صوت نیز عمل کند و صدا به راحتی از آن عبور نکند.

 

خدمت بلوک CLC به صرفه جویی انرژی

در مورد پنجره‌های دوجداره و درب‌های ضد سرقت در کنترل صدا و گرما زیاد شنیده ایم. اما اگر ساختمان ساخته شده در یک محیط باز ساخته شده باشد و تنها ساختمان بلند آن اطراف باشد، بلوک CLC کمک زیادی به صرفه جویی انرژی خواهد کرد. بلوک CLC ‌گرمای تولید شده در داخل ساختمان را در زمستان‌ها حفظ می‌کند و در تابستان‌ها باعث می‌شود که گرمای آفتاب به راحتی وارد ساختمان نشود. در نتیجه یک ساختمان نوساز بلند که با بلوک CLC و بتن‌های سبک مشابه ساخته شده باشد، قادر خواهند بود گرما و سرمای داخلی ساختمان را کنترل نماید. عمر بلوک CLC بالای صد سال است و همین مساله باعث می‌شود که ساختمان‌های ساخته شده از بلوک CLC به راحتی کهنه و قدیمی نشود.

 

خدمت بلوک CLC به جان انسان‌ها

بزرگترین خدمتی که بلوک CLC به جان انسان‌ها می‌کند در آتش سوزی‌ها و حریق‌های بزرگ است. حریق‌هایی که ممکن است در ساختمان‌های تجاری که مغازه‌ها و اتاق‌های تجاری کوچک در کنار هم قرار گرفته اند، یک آتش سوزی می‌تواند جان و مال خیلی از انسان‌ها را نجات بدهد. یک کپسول آتش نشانی ساده می‌تواند به راحتی جلوی انتشار آتش را در کل ساختمان بگیرد و دیوارها به عنوان عایق آتش عمل می‌کند.

پایه بلوک CLC از سیلیس است و حتی اگر بلوک CLC را درون آتش بیاندازید، متوجه خواهید شد که بلوک CLC ‌آتش نمی گیرد و حتی به اندازه ای داغ نمی شود که نتوان آن را برداشت. در صورتی که آتش سوزی در شب هنگام و زمانی که هیچ کس داخل پاساژ یا مجتمع تجاری نباشد هم اتفاق بیافتد، فقط یک واحد و آن هم یک اتاق از آن خواهد سوخت. بلوک CLC باعث می‌شود که آتش فقط در همان قسمتی که آتش سوزی رخ داده است، باقی بماند. حتی سیم‌های برق که درون بلوک CLC کار شده اند نیز در امان خواهند ماند. در نتیجه سوختگی و آتش سوزی بر اثر مصرف بالای برق در ساختمان‌های بلوک CLC معنایی ندارد و باعث خواهند شد کد سیم‌ها فقط داخل لوله‌های خرطومی بسوزند. با پریدن فیوز سوختن سیم‌ها نیز متوقف خواهد شد.