بلوک clc

بلوک clc چیست؟ بلوک clc قیمت بلوک clc تهران فروش بلوک clc لیست قیمت بلوک clc خط تولید بلوک clc معایب بلوک clc

بلوک clc

بلوک clc چیست؟ بلوک clc قیمت بلوک clc تهران فروش بلوک clc لیست قیمت بلوک clc خط تولید بلوک clc معایب بلوک clc

بلوک clc چیست؟ بلوک clc قیمت بلوک clc تهران فروش بلوک clc لیست قیمت بلوک clc خط تولید بلوک clc معایب بلوک clc

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

بلوک CLC یکی از جدیدترین مصالح ساختمانی است که به جای آجر و بلوک‌های سیمانی و سفالی استفاده می‌شود. به بلوک‌های سیمانی متخلخل که حالت اسفنجی دارند، بلوک CLC گفته می‌شود. بلوک CLC اصطلاحاً مخفف بلوک سبک بتنی سلولار یا Cellular Light weight Concreteاست. بلوک CLC را اولین بار مهندسین سوئدی برای جایگزین کردن آن به جای چوب در ساختمان سازی تولید کرده اند. اولین تولید بلوک CLC به حدود 70 سال قبل باز می‌گردد.

 

انواع بلوک CLC

بلوک CLC از سه ماده اصلی سیمان، ماسه بادی و ماده حباب زا ساخته می‌شود. حالا اگر این ماده حباب زا، فوم باشد به آن فوم بتن گفته می‌شود. اگر ماده حباب زا پودر آلومینیوم باشد، اصطلاحاً به آن بتن گازی گفته می‌شود و اگر از پودر آلومینیوم و روش عمل آوری اتوکلاو در آن استفاده شود، به ان هبلکس گفته می‌شود.

خواص این سه بلوک CLC حدوداً یکسان است. زیرا روش تولید تمام آنها یکسان است و ماده‌های اصلی آنها به جز ماده حباب ساز، همگی یکسان است. ماده حباب ساز نیز، صرفاً وظیفه ساخت حباب در داخل بلوک CLC ‌را دارد و انواع مختلف آن، تغییر زیادی در مقاومت و کاربرد  بلوک CLC نخواهد داشت.

 

روش تولید بلوک CLC

برای تولید بلوک CLC ابتدا باید از سیلوهای بزرگ تعبیه شده در اطراف خط تولید، سیمان و ماسه بادی مورد نیاز را وارد کرد. بالابر‌های این سیلوها، سیمان و ماسه بادی مورد نیاز را وارد خط تولید می‌کنند و در زمان‌های مختلف و مورد نیاز از آنها استفاده می‌شود.

برای مرحله اول، سیمان و اب با مقداری ماسه بادی مخلوط خواهند شد. ابتدا این سه ماده به خوبی در یکدیگر مخلوط می‌شوند و سپس ماده حباب زا نیز در حین مخلوط شدن اضافه می‌شود.

سپس به سرعت ماده به وجود آمده را به داخل قالب‌های بزرگ تعیبه شده می‌ریزند. از ان جا که ماده حباب ساز، حجم مخلوط را افزایش خواهد داد، بلوک CLC نباید کل قالب را با مخلوط به دست آمده پر کرد. در زمانی بین سه بلوک CLC  الی سه و نیم ساعت، ماده حباب ساز، حباب کافی را در داخل قالب‌ها تولید خواهد کرد. حجم مخلوط داخل قالب نباید به اندازه ای کم باشد که حباب‌ها از داخل مخلوط خارج شوند و نه باید آن قدر زیاد باشند که باعث شوند حباب کافی و درست در داخل قالب ایجاد نشود.

بعد از این که به اندازه کافی حباب‌ها درون قالب ایجاد شدند، قالب‌ها را برای عمل آوری بیرون می‌آورند. اگر به روش اتوکلاو بخواهیم بلوک CLC را عمل بیاوریم، مخلوط را باید داخل کوره برد. این روش به دلیل مصرف بالای انرژی و رساندن دمای کوره به دویست درجه سانتی گراد، روش به صرفه ای نیست. در نتیجه روش دیگری به نام بلوک CLC اتوکلاو نشده نیز وجود دارد که توسط گرمای داخل سالن و گرمای حاصل شده از عمل آوری قالب استفاده می‌شود. اما این بلوک‌ها حتماً باید عمل اوری شوند. روش‌های دیگر نیز شامل 7 روز قرار گرفتن در آب یا 6 ساعت قرار بلوک CLC  گرفتن در بخار هستند.

بعد از این که فرایند عمل آوری بلوک CLC ‌انجام شد، قالب‌ها برای بریده شدن و بسته بندی روی نقاله جابجا می‌شوند. اندازه قالب‌ها قابل تغییر است و به سفارش مشتری می‌توان آنها را کوچک تر یا بزرگ تر کرد.

بلوک CLC ‌دارای خاصیت‌های بسیار زیادی است. سبک است، در مقابل آتش نمی سوزد، در مقابل حرارت و صدا مقاوم است و در برابر رطوبت، خاصیت مویینگی دارد و اجازه نمی دهد که رطوبت به راحتی از آن عبور کند. در نتیجه در شهرهای شمالی و بلوک CLC جنوبی کشور که میزان شرجی و رطوبت بالا است و در تابستان‌ها کلافه کننده می‌شود، بلوک CLC توانایی حفظ سرمای داخل خانه را دارد و رطوبت داخل خانه را کنترل خواهد نمود.